3 Ocak 2011 Pazartesi

ARI SİGORTASI VE BİRLİKLERİMİZ

Anladığım kadarıyla adı var kendi yok bir sigorta ürünü arı sigortası.İnterneti taradığınızda arı sigortasıyla ilgili bazı bilgiler bulsanız da derinlemesine indiğinizde karşınıza koskocaman bir hiç çıkmakta. Bir tarım sigortası olan TARSİM’in arı sigortası hizmeti yok.Diğer sigorta kuruluşlarından bizim temas kurduklarımızın hiç birinin böyle bir hizmeti de yok bu tür bir sigorta hizmetinin varlığı hakkında bilgileri de yok.Son bir haftada konuyla ilgili dokuz yazışma iki telefon görüşmesi bir yüz yüze görüşme gerçekleştirdim.Şu ana kadar arılarımı sigorta yaptıracak bir sigorta kuruluşuna ulaşamadım.
Özel sigortaları bir nebze anlayışla karşılayabiliriz ama TARSİM bünyesinde arı sigortasının olmayışına ne denir?Arıcılık tarım faaliyeti değil mi?Bu soruya hayır değil diyemez.O halde bu kepazeliği ne ile açıklamak gerekiyor?Balığın tarım sigortası var arının yok.Arı risk grubu yüksek bir tarım faaliyetidir.Eğer arıda sigorta olmayacaksa diğerlerinin olmasına da gerek yok. Hepsinden daha öncelikli olarak arının bu kapsama alınması gerekirken dışarıda tutulmasının izahın neyle nasıl yaparlar doğrusu merak ediyorum.Gerçi bu utancın en büyük sorumlusu biz arıcılardır. Bizim adımıza hizmete talip olan birliklerimizdir.
Böylesi bir hayati konuda birliklerimiz ne tür çalışmalar yapmışlardır bilen varsa bize de söylesin.Ben birliklere yazdığım yazıdan şu ana kadar cevap alamadım.Hesap sormadım.Yalnızca arılarımı nereye sigorta yaptıracağımı bilemediğimi bu konuda yardımcı olup olamayacaklarını sordum.Tenezzül edip bir cevap bile yazmadılar.kaldı ki arı sigortası için sigorta şirketlerine bastıracakta sonuç alacaklar.
Birliklerimizin varlığından nasıl haberdar olacağız. Onların var olduklarına alemet nedir?Hangi hizmetleriyle varlıklarını arıcılık kamuoyuna hissettiriyorlar merak ediyorum.

Hiç yorum yok: