24 Ocak 2011 Pazartesi

BAL VE ZENCEFİL

Zencefil binlerce yıldır Çin, Hindistan gibi ülkelerde bir çok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır.Bizimde kimi yörelerimizde yemeklere katılan bir lezzet kaynağıdır. Ancak henüz layık olduğu ilgiyi görmediğini çok rahatlıkla söyleyebiliriz.
Geçtiğimiz günlerde gribe yakalandığımda bir tatlı kaşığı bal ile bir tatlı kaşığı zencefili bir bardak süte katarak iyice karıştırdım ve içtim. Öncesinde okula nasıl gideceğimi, bu vaziyette ders işleyip işleyemeyeceğimi düşünürken, “en iyisi rapor alıp birkaç gün dinlemek” diye içimden geçirmiştim.Aradan bir saat geçmemişti ki kendimi gayet zinde hissetmeye başladım.Bir bardak süt ile birlikte bir tatlı kaşığı bal ve zencefili sabah kahvaltıdan önce bir kez daha içtim.Çok hafif öksürükten başka, halsizlik yorgunluk,baş ağrısı gibi gribal enfeksiyon alametlerinden hiçbirini yaşamadım.Derslerimi aksatmadan günü tamamladım.Benimkisi bir tesadüf mü idi yoksa gerçekten bu karışım iyileştirme özelliğine mi sahip ben bilemem. Bildiğim bir şey varsa oda iyileştiğim gerçeği.Gerisi tıp uzmanlarının bilebileceği bir iş.
Fitoterapi uzmanlarının sitelerine baktığımda derlediğim bilgileri aşağıda belirteceğim.
“Soğuk algınlığı,grip gibi hastalıklarda bir çay kaşığı toz zencefil bir tatlı kaşığı bal ile karıştırılıp macun yapılarak yenildiğinde insanın içini ısıtarak bronşlarını açar temizler.”
Bir başkası: “Balgamı söktürür,öksürüğü keser.”
“Zencefil aynı zamanda doğal aspirindir.Kanı sulandırır,damarları açar,pıhtılaşmayı önler.”
“İyi bir zihin açıcıdır.Hafızayı güçlendirir,beyni canlandırır.İyi bir bulantı ilacıdır. Deniz ve araba tutmalarında kullanıldığında bire bir çözümdür.”
“Zencefil anne sütünü artırır, bağışıklık sistemini güçlendirir.Sindirim sistemini düzenler.hızlandırır, enerji verir.
Yine aynı kaynakların vurgu yaptığı ortak nokta şu: Zencefil iki yaşından küçük çocuklara verilmemeli , yetişkinler dört gramdan fazla kullanmamalıdır.
Bir Alman uzmanın şöyle söylediği de rivayet edilmektedir: “Bir kızım olsaydı adını zencefil koyardım”
Evet zencefil böyle özellikleri olan bir bitki. Bu bitkiden maksimim düzey ve sürede faydalanabilmek için uzmanların tavsiyesi mutlaka bal ile tüketilmesi yönündedir.

Hiç yorum yok: